Projekt "Wielkie Szanse w Małych Wioskach" został przygotowany przez Stowarzyszenie Inicjatyw Społecznych i Oświatowych "CUMULUS" we współpracy z Zespołami Szkół w Bobrowej i Korzeniowie w odpowiedzi na konkurs ogłoszony przez Wojewódzki Urząd Pracy w Rzeszowie, dotyczący IX priorytetu "Rozwój kompetencji i wykształcenia w regionach" w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. Na 532 złożone wnioski dofinansowanie otrzymało tylko 47 projektów, a z naszego powiatu tylko 4 wnioski (w tym 2 z Gminy Żyraków).
Projekt ma na celu wyrównanie szans edukacyjnych uczniów z terenów wiejskich poprzez szereg urozmaiconych zajęć pozalekcyjnych i pozaszkolnych. Działania te są współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Wsparcie dla uczniów będzie realizowane przez 5 semestrów szkolnych w okresie 1 lutego 2010 do 31 lipca 2012 roku. Dla uczestników projektu przewidziano bardzo szeroki wachlarz zajęć tak edukacyjnych, jak i wyrównawczych, korekcyjno-kompensacyjnych, profilaktyczno-prewencyjnych oraz rozwijających kompetencje kluczowe: językowe, matematyczno przyrodnicze, fizyczno-chemiczne, informatyczne oraz z zakresu ekspresji i świadomości kulturalnej (warsztaty muzyczne, plastyczne, fotograficzne i teatralne). Dla gimnazjalistów przygotowano zajęcia kierunkująco-aktywizujące oraz indywidualne doradztwo zawodowe. Uczniowie będą mogli zdobyć bardzo atrakcyjne nagrody, biorąc udział w cyklu 27 konkursów wiedzy o państwach Unii Europejskiej oraz poznać wiele ciekawych miejsc podczas wyjazdów motywacyjno-poznawczych.
W okresie realizacji projektu zamierzamy objąć wsparciem co najmniej 220 uczniów.
Głównym celem projektu "Wielkie Szanse w Małych Wioskach" jest wyrównanie szans edukacyjnych 220 uczniów z terenów wiejskich poprzez poszerzenie i uatrakcyjnienie oferty zajęć pozalekcyjnych i pozaszkolnych.
Rozpoczynając realizację naszego projektu mamy głęboką nadzieję, że spotka się on z szerokim zainteresowaniem tak Uczniów, jak i Rodziców, którzy będą chcieli w pełni wykorzystać wielkie możliwości jakie otwiera przed nimi ten projekt. Liczymy, że w przyszłości nasze działania zaowocują sukcesem naszych pociech w ich dorosłym życiu.
W ramach projektu prowadzone były następujące zajęcia:
- Z przyrodą za pan brat (szkoła podstawowa) - Krystyna Lesiak
- Zajęcia wyrównawcze z matematyki (szkoła podstawowa) - Barbara Kula
- Yes I can (gimnazjum) - Marek Mytkoś
- Moja scena (szkoła podstawowa) - Małgorzata Plichta
- Zajęcia wyrówawcze z jęz. angielskiego (szkoła podstawowa) - Marek Mytkoś
- Z angielskim przez życie (gimnazjum) - Marek Mytkoś
- Warsztaty fotograficzne (gimnazjum) - Sławomir Domagała
- Klub Linux'a (gimnazjum) - Sławomir Domagała
- Miłośnicy literatury (szkoła podstawowa) - Małgorzata Plichta
- Eko-badacz przyrody (gimnazjum) - Maria Kuczkowska-Durlak
- Warsztaty muzyczne (gimnazjum) - Waldemar Ruda
- Grupa Twórcza (gimnazjum) - Alicja Niemiec
- Studnia opowieści (gimnazjum) - Alicja Niemiec
- Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne (szkoła podstawowa) - Ewa Laska
- I Ty zostań Pitagorasem (szkoła podstawowa) - Maria Marzec
- Zajęcia wyrównawcze z matematyki (szkoła podstawowa) - Maria Marzec
- Warsztaty plastyczne (szkoła podstawowa i gimnazjum) - Grażyna Janora-Mazur
- Mam talent (szkoła podstawowa) - Maria Klisiewicz
- Zajęcia wyrównawcze z jęz. polskiego (szkoła podstawowa) - Maria Klisiewicz
- Omnibus (szkoła podstawowa) - Ewa Laska
- Zajęcia wyrównawcze z matematyki (szkoła podstawowa) - Barbara Kula
- Warsztaty twórczego ruchu (szkoła podstawowa i gimnazjum) - Jadwiga Dzik
- Królowa nauk (gimnazjum) - Robert Madej
- Cud czy zjawisko? (gimnazjum) - Robert Madej
Projekt został zakończony 30 czerwca 2012 r.