Zespół Szkół w Bobrowej - wersja archiwalna z lat 2006-2017 - News: Projekt - "Pierwsze uczniowskie doświadczenia drogą do wiedzy"

Zespół Szkół w Bobrowej

Szkoła Podstawowa w Bobrowej
Przedszkole w Bobrowej

Kronika szkolna

Projekt - "Pierwsze uczniowskie doświadczenia drogą do wiedzy"

Opublikował: fusion dnia 30.09.2010 20:32 Drukuj

Bazą projektu jest Teoria Inteligencji Wielorakich Howarda Gardnera, która została uznana za największe odkrycie nauk humanistycznych XX wieku. Zgodnie z nią, każde dziecko ma własny profil inteligencji, który u każdego może być inny, ale nikt nie ma profilu lepszego czy gorszego. Każdy profil jest dobry, tak samo wartościowy, bowiem określa profil naturalnych zasobów człowieka. Teoria zakłada, że każdy z nas jest zdolny, a istotą edukacji powinno być wspieranie zdolności i talentów, gdyż jest to największe bogactwo narodu - kapitał ludzki. Określenie i poznanie profilu inteligencji wielorakich dziecka podpowiada nauczycielom, jakie rodzaje zajęć należy zapewnić dziecku. Wykorzystanie w praktyce teorii H. Gardnera pozwala uczniom na zdobywanie doświadczeń edukacyjnych i społecznych na miarę ich możliwości, zainteresowań, uzdolnień i potrzeb. Umożliwia działania we wszystkich dziedzinach aktywności, a szczególnie: językowej (język ojczysty i obcy), matematyczno-logicznej, przyrodniczej, wizualno-przestrzennej, muzycznej, ruchowej, interpersonalnej, intrapersonalnej.
 




© Zespół Szkół w Bobrowej 2006-2017
Wykorzystanie treści artykułów lub zdjęć bez zgody autorów zabronione!

Zgłoś uwagi dotyczące treści i funkcjonowania strony

518,180 odwiedzin od 6 listopada 2008 r.