Zespół Szkół w Bobrowej - wersja archiwalna z lat 2006-2017 - News

Kronika szkolna

Wycieczka do Muzeum Regionalnego w Dębicy

Opublikował: fusion dnia 10.11.2006 15:57 Drukuj

7 XI 2006 r. uczniowie kl. I i II SP pod opieką wychowawczyń B. Kuli i H. Lipy odbyli autokarową wycieczkę do Muzeum Regionalnego w Dębicy. W muzeum dzieci zobaczyły przedmioty codziennego użytku, którymi posługiwały się nasze babcie i dziadkowie: m. in. tary, niecki, żarna, maselnice, kołowrotki, lampy naftowe, młynki itp. Obejrzały również ekspozycję starych pamiątek, zdjęć z życia mieszkańców oraz dokumenty z okresu stanu wojennego w Polsce. W jednej z sal zgromadzono eksponaty prehistoryczne odnalezione przez archeologów w dorzeczu Wisłoki np. kość i ząb mamuta, narzędzia z epoki kamienia i wiele innych. Ekspozycja "pod chmurką" cieszyła się szczególnym zainteresowaniem chłopców. Wystawiono tu m. in. samolot, czołgi, wyrzutnie rakietowe, działa przeciwlotnicze i moździerze z okresu II wojny światowej.
Na pamiątkę wizyty w Muzeum Regionalnym uczniowie otrzymali kolorowe pamiątki. Następnie wszyscy udali się pod pomnik Jana Pawła II, gdzie zapalono znicze. W ten sposób złożono hołd wielkiemu Polakowi i wielkiemu Człowiekowi.

Święto Pieczonego Ziemniaka

Opublikował: fusion dnia 24.10.2006 10:26 Drukuj

Jesień to m.in. czas na "Święto Pieczonego Ziemniaka". Z tej okazji uczniowie kl. V wraz z wychowawczynią, p. R. Piszczek i p. J. Dziedzic zorganizowali ognisko. Były piosenki, zabawy przy ognisku i smaczne pieczone ziemniaki.

Dzień Komisji Edukacji Narodowej

Opublikował: fusion dnia 18.10.2006 18:46 Drukuj

16 października 2006 r. uroczystość z okazji Dnia KEN zgromadziła w naszej szkole: dyrekcję, nauczycieli, pracowników szkoły, uczniów i przedstawicieli Rady Rodziców. Na tę okoliczność SU ZSP w Bobrowej przygotował w Galerii Szkolnej barwną wystawę malarstwa i rysunku absolwentki Eweliny Strzępek oraz program artystyczny i upominki wykonane przez uczniów na zajęciach Koła Plastycznego.
Część artystyczną zapoczątkowało ciekawe przedstawienie pt.: "Bajeczka dla zakręconych" w wykonaniu uczniów klas IV-VI (J. Mazura, P. Cieśli, N. Kowal, E. Ciemiorek, M. Mazur, W. Węgrzyna) w reżyserii p. Krystyny Lesiak i G. Janora-Mazur. Po bajeczce wystąpiły uczennice kl. II gimnazjum w pełnym ekspresji, pokazie tanecznym. Potem były życzenia, a w trakcie mini recital Pawła Raka z kl. VI, przy akompaniamencie p. Waldemara Ruda. Uczniowie wręczyli wszystkim pracownikom szkoły "upominek z wróżbą". Na zakończenie spotkania miłym akcentem był tort i kawa przygotowany przez Radę Rodziców naszej szkoły.

Wycieczka do Warszawy

Opublikował: fusion dnia 13.10.2006 14:04 Drukuj

11 października 2006 odbyła się szkolna wycieczka do Warszawy. Udział w niej wzięło 47 uczniów oraz 4 nauczycieli. Naszymi strażnikami byli: p. Robert Madej, p. Maria Kuczkowska-Durlak, p. Zuzanna Janora oraz p. Sławomir Domagała. Początek naszej podróży był trudny. Wyjeżdżaliśmy z naszej wsi o 3.00 i połowa wycieczkowiczów na wpół śpiąca wsiadła do autobusu. Jechaliśmy ok. 6h z jednym przymusowym przystankiem spowodowanym małą usterką koła (na szczęście nie było to nic poważnego). Naszym pierwszym przystankiem był przepiękny park przy pałacu w Wilanowie (ten park jest naprawdę magiczny). Do Warszawy dojechalismy naszym super wygodnym :D autokarem, ale póżniej CAŁY DZIEŃ musieliśmy dzielnie maszerować. Odwiedzaliśmy coraz to nowsze miejsca: stadion Legii Warszawa (i z tamtąd rozpoczął się nasz marsz). Następnie udalimy się w kierunku Łazienek. Póżniej udaliśmy się pod pomnik Piłsudskiego, który stoi obok budynku Belwederu. Następnym naszym punktem obserwacyjnym był pomnik Fryderyka Chopina, a potem wyruszyliśmy w stronę Pałacu Kultury i Nauki po drodze mijając liczne ministerstwa (m.in. MEN oraz Pałac Prezydencki). Gdy wreszcie dotarliśmy do upragnionego celu, część z nas wyjechała windą na 30 piętro, a reszta rozproszyła się do pobliskich supermarketów. Widoki ze szczytu PKiN były zachwycająco niesamowite :). Po powrocie na dół mieliśmy jeszcze 15 min. aby uzupełnić swoje zapasy żywnościowe na dalszą część podróży. Spod pałacu udaliśmy się na Grób Nieznanego Żołnierza. Zapadał zmrok (na co oczywiście czekaliśmy). Punktem kulminacyjnym naszej wyprawy było Stare Miasto. Tam mieliśmy godzinę wolnego czasu i mogliśmy go wykorzystać w dowolny sposób. Około godziny 18.00 udaliśmy na ostatni fazę naszej podróży ... - ... czyli do autokaru!!! Po drodze mieliśmy okazję z bliska zobaczyć lądujące samoloty na lotnisku Warszawa-Okęcie. Zwiedzanie jednak sią nie skończyło - po drodze wstępowaliśmy do licznych ubikacji na stacjach benzynowych. Już w autokarze wszyscy byliśmy padnięci, ale zadowoleni, bo cały trud wędrowczy naprawdę się opłacił!!! Wycieczka na prawdę była bardzo udana. W domach byliśmy ok. godz. 24.00 (zobacz zdjęcia z wycieczki)

Powiatowe Igrzyska Młodzieży Szkolnej w LA

Opublikował: fusion dnia 08.10.2006 15:51 Drukuj

28 września 2006 r. w Pustkowie Osiedlu odbyły się Powiatowe Igrzyska Młodzieży Szkolnej w LA. Naszą szkołę reprezentowały podopieczne p. Grażyny Janora-Mazur: Małgorzata Ruda i Karolina Golemo z kl. VI. Obydwie sportsmenki zajęły tam wysokie miejsca: I - Małgorzata Ruda w biegu na dystansie 600 m z czasem 2:04:23, a Karolina Golemo - II miejsce w rzucie piłeczką palantową na odległość 47 m.
Zawodniczki te w dniu 2 października 2006 r. reprezentowały też naszą szkołę i powiat dębicki w Finale Wojewódzkim Igrzysk Młodzieży Szkolnej w Mielcu. Tam Katarzyna Golemo zajęła IV miejsce w swojej koronnej konkurencji - rzucie piłeczką palantową (47 m.)